To dejlige efterårs-weekender på

Nysted Camping

Weekend den 10. -12. oktober 2008

Vi havde bestemt os for at besøge Nysted Camping og da det var den weekend hvor skolernes efterårsferie startede ringede vi derned for at høre om der var plads. Det var der og fredag den 10. oktober spændte vi vognen bag og  kørte sydover.

Vel ankommet og installeret gik vi en tur langs stranden ind til den hyggelige by. De fleste butikker var desværre lukket, men det var hyggeligt at gå rundt i de gamle gader. Solen var efterhånden gået ned og vi begyndte at blive sultne. Vi besluttede at besøge The Cottage (ligger i nærheden af campingpladsen), hvor vi havde set de havde "Fredags-buffet" til kr. 148, -.

Nysted Camping

Vi fik et bord uden at have bestilt på forhånd og snart blev der sat det ene lækre fad mad efter det andet på bordet i rummet ved siden af: Først var der mange forskellige forretter med fisk, tarteletter og meget andet og senere flere forskellige slags kød med alt i tilbehør og til sidst oste til dessert. Det var bare et fantastisk godt måltid og til den pris et godt køb. Vinen var også til en rimelig pris.

Lørdag sov vi længe og stod op til et dejligt solskinsvejr. Efter morgenmad kørte vi til Fuglsang, men fandt ud af at det var for godt vejr til at gå ind og se kunstmuseet, så vi valgte at drysse rundt i den dejlige gamle park der omslutter Fuglsang.

Den smukke park ved Fuglsang

Stor Thuja-bevoksning i parken

Tæppebedet

Senere kørte vi ud til Frejlev Skov hvor vi gik en meget lang tur i skoven ud til den smukke kyst og skoven med alle stenhøjene og stendysserne.

Fra Frejlev Skov

Svampe i Frejlev Skov

Vi tog så hjem og spiste frokost. Vejret var så skønt og varmt at vi spiste udenfor under solsejlet og sad og hyggede os der resten af eftermiddagen.

Senere grillede vi noget lammekød, men da solen nu var gået ned gik vi ind i vognen.

Søndag morgen besluttede vi os for at lade campingvognen blive stående til næste weekend. Vi tag den med ro og pakkede stille og roligt sammen. På vejen hjem holdte vi ind ved Fuglsang og så kunstmuseet der. Der er meget flot kunst og de nye bygninger er flotte, men vi synes det så lidt halvfærdigt ud udenfor. Vi manglende lidt grønne områder rundt om bygningen, hvor der kunne stå nogle skulpturer. Vi synes måske også vi manglende noget mere nyere kunst. Efter det kulturelle indslag nød vi en kop kaffe og dejlige pandekager i cafeen.

Weekend  den 17. - 19. oktober

Fredag fik vi hurtigt smidt lidt mad og tøj i bilen og kørte sydover igen, nu havde vi jo ikke vognen bagefter så det gik rask derud af.

Efter vi havde fået pakket ud og hældt lidt vand på vognen gik vi, i det flotte solskin, langs stranden mod øst. Derude var der bygget nogle dejlige nye sommerhuse og der var også lavet egen strand til udstykningen, men vi er jo campister og nøjedes med at se på J

Nysted i aftensolen

Der røgtes ruser i aftensolen

Stranden ved Nysted Camping

Vi havde netop købt et nyt 22" LCD-fjernsyn og det fik jeg installeret, så vi kunne sidde at hygge os med TV i den mørke aften.

Næste dag var det overskyet og vi besluttede at tage en tur ind til Nykøbing F. Vi har tidligere besøgt byen og synes det er hyggeligt at bevæge sig rundt og shoppe lidt i de hyggelige gågader.

Senere kom der lidt regn og vi kørte hjem og spiste frokost. Resten af dagen var ren afslapning.

Vi betalte søndag formiddag og fik at vide vi kunne køre så sent vi ville.

Lidt om Nysted Camping:

Vi synes det er en af de mest hyggelige pladser vi har besøgt og såvel udstyr, standard og beliggenheden er helt i top. Det er en plads vi helt sikkert vil besøge jævnligt i fremtiden. Der er faktisk ikke noget vi kan sætte en finger på. Se evt. vores "bedømmelse" under menupunktet Campingpladser.