Campingtur d. 21. - 23. Sept. 2001

til Enø Camping.

Vi havde fra nogle af vores campingvenner hørt at Enø Camping har fået nye forpagtere, så vi fik lyst til selv at se hvordan pladsen ser ud nu.

Vi ankom fredag og fik en plads ved siden af vore campingvenner, som har ligget på pladsen i hele eftersæsonen. Pladsen er større end man umiddelbart skulle tro når man ser den udefra. Standpladser er generelt jævne og der er investeret i helt nye el-standere. Her ligger fastliggerne og gæstecampister godt blandet, så alle har en chance for at få en god plads.

Om aftenen spiste vi med vore venner og der røg vist godt med rødvin ned i halsen. Lørdag efter morgenmad gik vi en tur og her er der et hyggeligt miljø. Specielt på begge sider af sundet/kanalen der adskiller Enø fra Sjælland er der rigtigt hyggeligt. Her ligger der små fiskebutikker, røgeri og andet lige ned til vandet og de fleste har lavet terrasser/broer lige ned til vandet, hvor man nyde mad og drikke mens man sidder på første parket og ser på det maritime liv der er hele tiden.

Vejret var efter årstiden  dejligt og solen skinnede for det meste. Flere af fastliggerne benyttede da også lejligheden til at pakke forteltet sammen, da sæsonen slutter den 30. sept. i år.

Lørdag aften satte vi en steg på grillen og spiste med vore venner i deres fortelt.

Søndag formiddag var vi nede at besøge en af de lokale fiskebutikker. Vi satte os i det dejlige vejr og spiste nystegte fiskefrikadeller, nyrøget laks og en kold øl hertil.

Herefter pakkede vi sammen og kørte hjem.

Lidt om Enø Camping: Den 2 stjernede plads ligger på selve Enø og i gåafstand til havnemiljøet. Om sommeren er der en del turister, da Dansk Folkeferie har en ferieby på øen.

Lige uden for campingpladsen er der en dejlig offentlig badestrand.

• Plus: Velholdt og velfungerende, der moderniseres i øjeblikket for at øge standarden, velegnet til børn, badestrand, et dejligt hyggeligt miljø, egnet som udgangspunkt for ture til Bon-Bon Land, Gavnø Slot m.m.

• Minus: mangler stadig noget i standard, ikke DCU-samarbejdsplads.