Weekendtur på Storebælt Camping- og Feriecenter,

Korsør - den 9. - 11- april 2010

Det er første gang vi besøger Storebælt Camping - og Feriecenter og vi ankom om fredagen ved 15 - tiden. Vi tjekkede ind og meddelte vi var medlem af Camping Card ACSI  og udbad os rabat i henhold til dette. Damen i receptionen virkede ikke særlig opdateret i hvordan ACSI's regler er og ville have vi skulle betale for strømmen fordi de havde 10 amp sikringer i el-skabene. Vi fik forklaret damen reglerne, som omfatter min. 6 amp sikring og op til 4 kWh forbrug pr. døgn - ønskes højere amp eller et merforbrug skal dette betales særskilt. Vi har senere fået at vide at det var første gang man havde prøvet at tjekke gæster ind Camping Card ACSI .

Efter at være enige om tingene kørte vi ned på den tildelte plads. Der er på alle parceller egen vandhane, afløb (hvis man har en slange med til tilslutning), parcellerne er dejlig store og er man heldig har man fra vognen en flot udsigt over Storebælt og broen.

Udsigt til pladsen fra molen

Lidt om campingpladsen: Pladsen er etableret på en opfyldning i den tidligere Halsskov Færgehavn. Alle faciliteter er af nyere dato, meget  velfungerende, rene og velholdte. Der er en meget flot legeplads, udlån af Mooncars, sjovt lille tog der kører rundt på pladsen, hyggelig butik/cafe/restaurant med det hyggelige navn Bælt'stedet, svømmebassin og flere andre aktiviteter.

Der er som nævnt store jævne parceller med vand, afløb og strøm. Al adgang til og fra pladsen for biler og gående sker med et adgangskort, som også skal bruges for adgang til et af de mange familiebaderum og for aktivering af bruseren.

Pladsen ligger med flot udsigt til Storebæltsbroen, men desværre betyder det også at der er en del larm fra motorvejen og ekspansionsristene på broen - dette varierer dog meget med vindretningen og hvor stor trafikken er. Der er heller ikke meget læ, men der er plantet hyben m.m., så det bliver vel lidt bedre.

Er man til lystfiskeri, badeferie, vand og strand er pladsen absolut et besøg værd. Pladsen ligger også tæt på Korsør by, som kan nås på en frisk lang vandretur - alternativt afgår der busser i nærheden. Der er et fantastisk fugleliv i det nærliggende vådområde på vejen ud til Revhuset, som ligger helt ude ved Halsskov Rev. Her kan man stå under den imponerende Storebæltsbro og man kan følge de mange lystfiskeres fangster.

Solnedgang over Storebælt

Fredag aften nød vi på pladsen og så den fantastiske solnedgang ud over bæltet.

Lørdag var vi ude at handle og senere blev det til en luftig gåtur i området uden for campingpladsen.

Den smukke bro

Efter et frisk bad gik vi ved 18 - tiden op til Cafe Bælt'stedet. Her havde vi tidligere på dagen bestilt bord og det viste sig at være godt, da deres  buffet med 3 slags kød med tilbehør og salatbar, viste sig at være meget populær. Maden i cafeen er veltillavet og til rimelige priser. Vi fik anvist et bord med smuk udsigt til broen og den nedgående sol. Utroligt flot.

Senere gik vi ind til Korsør Kulturhus, hvor vi var til en fantastisk blueskoncert med Troels Jensen, H. P. Lange, Hugo Rasmussen og Jarno Varsted. Efter en god spadseretur hjem til pladsen igen kunne vi ved 24-tiden slappe af i vognen.

Søndag var ren afslapning og vi gav os god tid, da udtjekning fra pladsen først skulle senest ske kl. 15, hvilket er passende her i lavsæsonen.

Der er livlig trafik - både over og under broen

Da vi kl. ca. 14 ville tjekke ud virkede vore 2 adgangskort ikke, så vi kunne hverken køre eller gå ud til receptionen. Efter en stund opdagede de i receptionen at vi havde problemer og fortalte at kortene ved en fejl var blevet de-aktiverede. Teknikken kan jo desværre drille.

Pladsen er velfungerende, smukt beliggende og kan anbefales.

Vi har senere fået at vide at usikkerheden omkring ACSI's regler skyldes at det var 1. år pladsen er med i ACSI's ordning og at dette nu er i orden.